~ ObO

aku bukan sesiapa dan bukan orang sesiapa ~ ObO

,

,

Wednesday, August 25, 2010

ORANG UMNO SELALU HILANG DUIT?

Ini kisah pasal orang-orang kuat atau yang merasa mereka kuat dalam UMNO. Mereka ini memang banyak duit sebab selalu dapat kontrek itu dan ini. Oleh keran banyak duit jadi banyak juga duit dema ni yang hilang atau dihilangkan dengan berbagai cara.

Ini kisah seorang orang yang isterinya kuat dalam Wanita UMNO Jerantut. Orang Nombor dua. Dulu-dulu masa bisness banyak untung dia pun buat banyak hal. Ala-ala SUB jugalah dengan 'Sara'nya, ada girlfren sana-sini. Oleh kerana terlajak perahu dan tak boleh diundur maka dia terpaksa berbelanja besar sikit dari biasa. Jadi dia kena berikan pada sijelita itu banyak puluh ribu ringgit jugalah. Isterinya ada kemahiran dengan kewangan jadi susahlah dia nak temberang bini dia, lalu dia ambil keputusan menghilangkan duit dengan cara keretanya dipecahkan. Selamatlah dia dari isterinya kerana duitnya dicuri apabila keretanya dipecahkan.

Maka hebohlah seluruh Jerantut kereta si anu tu dipecahkan dan dia hilang berpuluh ribu duit dan cerita sebenar duitnya diberikan pada sijelita tu tetaplah tersmbunyi jadi rahsia. Oleh kerana ceritanya berjaya menemberang isterinya, maka seorang lagi usahawan muda dari Ulu Cheka pun melakunkan cerita yang sama atas alasan yang sama juga. Dia juga berjaya menemberangkan isterinya.

Maka hebohlah seluruh Jerantut si anu kehilangan duitnya berpuluh ribu....Kali ketiga cerita dengan skrip sama adalah mengenai seorang yang paling rapat dengan pejabat parlimen Jerantut. Dia ini sekarang suddah beristeri dua dengan seorang sijelita yang muda remaja, rezeki dia apa nak dikatakan. Tapi dia juga melakunkan cerita sama, hilang duit dalam kereta.

Esok-esok kita cerita pula hal wanita-wanita UMNO Jerantut yang berpoya-poya sama ada mereka isteri orang ataupun seorang janda. Tentu best....hehe

Yang jadi persoalan kita adalah, banyak sungguh orang UMNO mempunyai duit sehingga boleh hilang dalam kereta. Kenapa letak dalam kereta dan kenapa tak dibelanjakan saja di karaoke atau kelab malam? Hehehe Tentu ada orang yang ketawa kerana membaca ceirta ini kerana mereka tahu akan hal sebenarnya.


5 comments:

Dunia Sama Rasa said...

Haaa! saya tak hilang duit. Jangan nak tuduh saya seperti mereka itu. Saya pemimpin yang perjuangkan agama, bangsa dan negara

Anonymous said...

saudara obo,salam!
betul sungguh kata pepatah kata dulang paku serpih.suami orang kuat wanita umno ni suka sangat memburukkan orang lain.yang teruk kena kata oleh dia ni ialah yb wan dompok.tak ada lalu yang baik tentang dompok ni.sedangkan kas tahu benar hati yb yang seorang ini.mudah sangat kesian kalau orang lain susah.terus hulur sumbangan.orangkata dia guna duit curi balak.lantak lah ke dia.asalkan orang melayu lain dapat juga rasa duit tu. tengku wong curi balak ada dia bagi kita duit.ada dia tolong orang melayu?itu pun tak boleh fikir ke.umur dia 20-an dapat balak hampir 4 juta tak sampai 2 tahun habis duit tu,kemana perginya duit tu kalau tak digunakan membantu orang-orang yang kesusahan,anak nak sekolahlah,kereta nak kena tariklah,hutang bank hampir muflislah.adakan ini jahat namanya?4 juta dapat ke laki nkw jerantut maka sudah tentu 40 kali cermin kereta nya dipecahkan orang kerana dia suka simpan duit dalam kereta dan raga motosikal.yah mat nya weh dia ni suka memburukkan orang lain suka membuka aib orang lain,last-last tuhan buka pulak aib dia. inilah hukum karma,terus balas atas dunia.4 juta dapat ke cawan tembaga dan 44sikulipat sudah tentu nya joli tanggung bohsia mona yang dah lari kekulo lumpor.kas akan tentang orang yang suka memburukkan orang lain seperti cawan tembaga,patpatsikutburuk,urag di bulu yang entah duduk dimana sampai jambatan balak ulu tembeling pun dia tak tau dimana,ngaku sangat orang di hulu.sampaikan almarhum wan hashim tok muda wan mustapha seorang pejuang kemerdekaan dan pengasas umno pahang barat pun diburuk-burukkan oleh nya.gentelmanlah sedikit saudara,jadilah blogger yang terhormat seperti sritribuana.cuma sritribuana ni ada kurang sikit.dia kenal sangat urg di bulu tapi dia takut nak nasihatkan kawan dia ni walaupun kawan dia ni kutuk almarhum bapa saudara dia sendiri.matnyeweh dema ni.

malapetakasidompok said...

Koi tau sapa yg diperkatakan.
Atan melot radio buruk jerantut.
Man lembu tumpat kaki arak.
Al-dollah kicapi the black taxi Jerantut.
Hehehe. Betul kan. Rosak gitu lah manusia ni semua.

Anonymous said...

salam sangat betol tu ObO. banyak lagi keburukan pemimpin umno jerantet nih yang kita dengar dan patut dibagitau semua orang supaya tau. Datok azizan pun apa kurangnya bahan tanah pemuda dikampong pisang dulu, tak caya tanya zahar gemok, dema sama-sama makan dulu. Zahar dan Matatar yang pong tanah tu dulu.

YANGKI RETANG said...

aDA SKANDAL mONA PULAK.TAK RETILAH KOME..MONA MANA PULAK NI..MONA PENDI KE? CERITALAH KE KOME..