~ ObO

aku bukan sesiapa dan bukan orang sesiapa ~ ObO

,

,

Sunday, September 29, 2013

KETUA WANITA JERANTUT YANG BARU DAN AHLI PERLEMEN JERANTUT YANG BARU

selepas sunami air surut dan bot akan tersangkut..


Heh...satu jerantut suda tau naib ketua wanita menyokong ketua bahagian dan ku lan juga sudah terang2 sokong siti untuk tewaskan wok norhelan. Memang ketua wanita sudah patut berubah dan bertukar kepada yang lebih cerah...bukan setakat kelabu telahlah pulak kurang cerahnya.

Bagaimanapun, wok hitam sudah sah akan menentang fadilah untuk jawatan naib ketua. Wanita umno jerantut akan berubah nampaknya. Sokongan kepada ku lan makin meningkat atas dasar simpati sebab ku lan hanya ingin pertahankan jawatannya bagi sepenggal ini saja lagi. Tindakan kwtua wanita menyokong hj nazlan adalah silap, kerana menyangkan bahawa sokongan kepada hj nazlan kuat tetapi itu hanyalah provokasi semata-mata, hakikatnya ketua bahagian jerantut masih akan dipegang oleh ku lan.

Hkj nazlan adalah contoh pemimpin yang tidak sabar dan tamakkan kuasa. Dulu pernah ebrjanji akan tetap sokong ku lan tapi bila dan dapat kuasa segalanya nak dirampas.... kerana desakan punasihat dan kroininya. Nampaknya cg nazlan akan jadi AP sepenggal saja dan selepas ini kerusi itu akan di isikan oleh calon yg lebih muda... Dato' Jalaluddin ghazali, anak emas.

Kesian bila ada pemimpin yang berpotensi tetapi tamakkan kuasa dan terlalu menurut kehendak punahsihat2nya. Pemimpin yg tidak berpendirian dan hanya mengikut kehendak orang keliling saja. Selamat tinggal, Nampaknya PRU14 kita akan dapat ahli parlemen baru.





12 comments:

Anonymous said...

OBO salah maklumat, Wan Amizan dah umumkan....Ku Lan dan dia tak campur urusan prtandingan 3 sayap parti, akan terima sesiapa saja yang menang. Ketua Wanita tidak menyokong Hj Lan dia hanya berkempen untuk mempertahankan jawatannya. Ketua Wanita tak perlu ditukar kpd yang cerah kerana yang cerah itu langsung tidak berkuailiti, tidak amanah, tidak jujur n mulut jahat. Tidak layak jadi pemimpin kpd wanita kerana tak pandai memimpim anak2nya yang tak ramai pun, anak lelaki n perempuan terlibat dengan gejala sosial yang amat memalukan.... faham2lah..sebagai Pengerusi Pengundi Luar di beri duit dari Bhg. RM 40,000.00 dari AP RM 20,000.00 dar YB Lau Lee RM 30,000.00 = RM 90,000.00 ( dia beri ke caw dlm DUN Damak saja RM 1,000.00 × 33 caw = RM 33,000.00) selebihnya kemana pergi?... sepatutnya semua caw dlm parlimen di beri....menjalankan kempen dengan memburukkan dan memfitnah ketua wanita makan duit JR, yang sebenarnya dia yang suka kebas. Dia juga yang kata Ku Lan dan Wan Amizan sokong dia lawan ketua wanita......semuanya bohong belaka.......Siti Hajar dan Wook Hitam amat2 tidak layak jadi pemimpin kpd wanita........mereka hanya layak dipimpin saja. Wahai perwakilan wanita semua.......pilihlah Norhelan dan Fadhilah keutuhan Wanita UMNO dan di Hormati masyarakat.

Anonymous said...

Mengkala orang nak tukar juga Ketua Wanita kepada yg cerah juga apa masalahnya? Biarlah dia kuat menipu, kuat kemut duit atau tak pandai urus keluarga....apa masalahnya? Janganlah menyokong mmbuta tuli wehhh

Anonymous said...

Anom 9.02.

Aoklah yang menyokong membuta tuli, dah tahu org tu berperangai tidak menyakinkan boleh mentadbir dng baik....aok nak sokong juga....saya tak fahamlah dng sikap aok....org kalau nak tukar dari yang kurang baik kepada yang lebih baik........ini tak.... terbalik......sokongan membuta tuli akan membawa kpd kemusnahan........hancur....

Anonymous said...

yasok turkey kuala tahan........ni apa ni dok serang peribadi ada bukti ke kang kena saman baru tahu........nak jadi org politik kena matang.......

Anonymous said...

maknanya wanita umno bahagian akan mendapat penasihat baru. Atan melek.Hidup atan melek..atan melek..atan melek..atan melek...atan melek...atan melek..atan melek.

Anonymous said...

Anom 9.02am.

Masaalahnya org ni tak layak......tak pandai mentadbir dan suka songlap duit n melebihkan kepentingan pribadi dan kroninya saja......heran org nak berubah dari yang kurang baik kpd yang lebih baik .....ini terbalik.... nampak sangat aoklah yang menyokong membuta tuli....tak pandai menilai.........

Anonymous said...

Datin maelert,,,datin maeiert,,,kuat geabang,,kuat geabang

Anonymous said...

Datin maelert,,,datin maeiert,,,kuat geabang,,kuat geabang

Anonymous said...

jangan bergaduh..., kita ikut reality, memang betui hitam dan putih itu tak boleh diharap untuk memimpin.., setakat ini tak ada pemimpin wanita yang lebih baik dari wok klabu tu..., lagi satu UMNO Bahagian Jerantut ini kena perubah, kalau nak pembanguanan di Jerantut ini lebih hebat kita kena serahkan Ketua Bahagian itu kepada Hj Nazlan sebab dia anak tempatan Jerantut yang sentiasa ada disini, dengan cara itu beliau mudah mengatasi permasalahan rakyat di Jerantut, sebagai Ahli Parlimen dia kena ada sedikit kuasa untuk mudahkan dia bawak pembangunan..

pencinta ameno said...

anon diatas, hj nazlan dah banyak kuasa sebagai ahli perlemen dia boleh buat pembangunan dan menda saja... kaetua bahagian hanya jawatan nkecik dalam parti umno... dia tak perlu jadi ketua umno bahagian untuk membangunkan jerantut... sebenaenya dia dan kroninya hanya HANYA tamak kuasa, tengok saripp kasut yang dulu menjilat ku lan skrng ni menjilat pulak hj nazlan...boleh agihkan kontrek pulak tu.. semua untok kroni dema saja.. itu adalah realitinya masa ini

usin gampang said...

ini kenyataannya:

manusia yang tak mengenang budi:-

hj nazlan- ku lan ambil dia ketika dia menyorok dalam semak.angkat jadi ketua penerangan.tak buat kerja pun.ku lan undur diri.mat lan ambil alih.akhir sekali dia terkam ku lan.anjing terkam orang yang beri dia makan.

dr shukri:- setelah tewas dalam pemilihan umno,wan amizan and the group bawa dr shukri buat road show sekeliling jerantut promote dr sebagai pemimpin masa depan.akhirnya dr shukri menjadi yb.last sekali anjing terkam dan gigit tangan yang beri dia makan.

mustapha maarof:- ketika bertanding naib ketua pemuda hj nazri and the gangs bantu dia.dia menang.akhir sekali anjing gigit tangan yang beri dia makan.

INILAH BARISAN KEPIMPINAN TAK TAHU BERSYUKUR DAN MENGENANG BUDI!!!!

Anonymous said...

USIN GAMPANG,

APA KAU CAKAP TU BETUL KE?.NAMPAK NYA ANAK TEMPATAN JERANTUT INI TIADA KUALITI LANSUNG DAN TAK BERINTEGRITI,JADI SIAPA YANG LAYAK DAN MENGENANG BUDI. ADAKAH TERDIRI DARIPADA:
I.BONTOK PENDEK
II. KEPALA TAK BERAMBUT
III. SUKA WINING
IV. PEMINAT BUAH MESIN
V. PENGLIPOR LARA SUKA REKA CIPTA CERITA.
VI. SUKA MEMBANGKIT-BANGKIT.

KESIMPULAN - APAKAH ORANG UMNO SAJA PENDUDUK JERANTUT?. DARI DULU KINI DAN......ASYIK BERGUMOR JE.BILA LAH NAK MEMIKIRKAN NASIB HIDUP RAKYAT WEH.

ITU SEBAB ORANG MENYAMPAH DENGAN PEMIMPIN UMNO JERANTUT NI.